...Bu cilt bilginin oluş sürecini sunmaktadır. Tinin Görüngübilimi bilginin temellendirilmesi üzerine ruhbilimsel açıklamaların ve ayrıca daha soyut tartışmaların yerini alacaktır. Bilim için hazırlığı onu yeni, ilginç ve ilk felsefe bilimi yapan bir bakış açısından irdelemektedir. Tinin değişik şekillerini onun arı bilgi ya da saltık Tin oluş yolundaki duraklar olarak kapsamaktadır. Bu bilimin ana bölümlerinde -ki bunlar da yine alt bölümlere ayrılmaktadırlar.
Bilinç, Özbilinç, gözlemci ve etkin Us, Tinin kendisi (törel, ekinsel ve ahlaksal Tin olarak, ve sonunda değişik biçimlerindeki dinsel Tin olarak) irdelenmektedir. Tinin görüngülerinin ilk bakışta kendisini bir kaos olarak sunan varsıllığı onları (mantıksal) zorunluluklarına göre sunan bilimsel bir düzen içersine getirilmekte, öyle ki burada eksik olanlar çözülerek sonraki gerçekliklerini oluşturan daha yüksek görüngülere geçmektedirler. Son gerçekliği ilk kez dinde ve daha sonra bütünün sonucu olarak Bilimde bulmaktadırlar. Önsözde yazar kendisine felsefenin şimdiki duruş noktasından gereksinimleri olarak görünenler açısından görüşlerini açıklamaktadır: dahası, bugün felsefeyi değersizleştirmekte olan felsefi formüllerin kofluk ve uygunsuzlukları ve felsefe ve öğreniminde önemli olan yanlar üzerine görüşlerini bildirmektedir.
...Bu cilt bilginin oluş sürecini sunmaktadır. Tinin Görüngübilimi bilginin temellendirilmesi üzerine ruhbilimsel açıklamaların ve ayrıca daha soyut tartışmaların yerini alacaktır. Bilim için hazırlığı onu yeni, ilginç ve ilk felsefe bilimi yapan bir bakış açısından irdelemektedir. Tinin değişik şekillerini onun arı bilgi ya da saltık Tin oluş yolundaki duraklar olarak kapsamaktadır. Bu bilimin ana bölümlerinde -ki bunlar da yine alt bölümlere ayrılmaktadırlar.
Bilinç, Özbilinç, gözlemci ve etkin Us, Tinin kendisi (törel, ekinsel ve ahlaksal Tin olarak, ve sonunda değişik biçimlerindeki dinsel Tin olarak) irdelenmektedir. Tinin görüngülerinin ilk bakışta kendisini bir kaos olarak sunan varsıllığı onları (mantıksal) zorunluluklarına göre sunan bilimsel bir düzen içersine getirilmekte, öyle ki burada eksik olanlar çözülerek sonraki gerçekliklerini oluşturan daha yüksek görüngülere geçmektedirler. Son gerçekliği ilk kez dinde ve daha sonra bütünün sonucu olarak Bilimde bulmaktadırlar. Önsözde yazar kendisine felsefenin şimdiki duruş noktasından gereksinimleri olarak görünenler açısından görüşlerini açıklamaktadır: dahası, bugün felsefeyi değersizleştirmekte olan felsefi formüllerin kofluk ve uygunsuzlukları ve felsefe ve öğreniminde önemli olan yanlar üzerine görüşlerini bildirmektedir.