“Toprak Kurşun Geçirmez'de Harput'lu Debbağ Yusuf ile Hermin'in aşkları yine sürerse de, gerçekte bu roman, artık bir erin (Yusuf'un) gözüyle Doğu Anadolu cephesindeki 1877-78 Savaşının,o ta Erzurum'u da Ruslara kaptırana değin acılı çekilişimizin anlatımıdır. Bu ikinci kitapla; Yukarışehir'de ilk yarısı aşk romanı, ikinci yarısı tarihçilik gibi bir görünümden uzaklaşmakta, bizim iki ciltlik bir Savaş ve Barış romanımız olmalığını pekiştirmektedir.” Tuncer Uçarol-Hürriyet Gösteri
“Şemsettin Ünlü'nün anlatımının içselleşen belirgin öğesi; anlatım yoğunluğunu kurmada dilin işlevsel boyutlarını -diyebilirim ki bütün yanlarıyla- dengeli biçimde kullanması. Bu, önceki romanlarından beri süregelen; 'söylenen söz'e biçim vermenin anlatının içeriğiyle pekiştirici olmasına dönük bir özeni yansıtıyor. Romancının istencini, bakış açısını, donanımını; anlatışa kaygıyı; 'söyledim oldu' bakışını böylece kırılgan bir noktaya getiriyor”
- Feridun Andaç
“Toprak Kurşun Geçirmez'de Harput'lu Debbağ Yusuf ile Hermin'in aşkları yine sürerse de, gerçekte bu roman, artık bir erin (Yusuf'un) gözüyle Doğu Anadolu cephesindeki 1877-78 Savaşının,o ta Erzurum'u da Ruslara kaptırana değin acılı çekilişimizin anlatımıdır. Bu ikinci kitapla; Yukarışehir'de ilk yarısı aşk romanı, ikinci yarısı tarihçilik gibi bir görünümden uzaklaşmakta, bizim iki ciltlik bir Savaş ve Barış romanımız olmalığını pekiştirmektedir.” Tuncer Uçarol-Hürriyet Gösteri
“Şemsettin Ünlü'nün anlatımının içselleşen belirgin öğesi; anlatım yoğunluğunu kurmada dilin işlevsel boyutlarını -diyebilirim ki bütün yanlarıyla- dengeli biçimde kullanması. Bu, önceki romanlarından beri süregelen; 'söylenen söz'e biçim vermenin anlatının içeriğiyle pekiştirici olmasına dönük bir özeni yansıtıyor. Romancının istencini, bakış açısını, donanımını; anlatışa kaygıyı; 'söyledim oldu' bakışını böylece kırılgan bir noktaya getiriyor”
- Feridun Andaç