Alman anayasa hukukçusu ve siyaset felsefecisi Carl Schmitt, "Modern devlet kuramının bütün önemli kavramları, dünyevilestirilmis ilahiyat kavramlarıdır.” derken sıradanlıgı asan bir tespitte bulunmustur. Ülkemizde öncesinde yasandıgı gibi yakın tarihte de iki yıllık bir OHAL dönemi yasanmıstır. Bu süre.teki uygulamalar ve yasal düzenlemeler iktidarın dili ile Tanrısallıgın dili arasındaki baga vurgu yapan Schmitt'in "Egemen, olaganüstü hale karar verendir” seklindeki ünlü s.zünün somutlasmıs örnegine sahitlik etmistir.
Kitap, bu egemenlik anlayısının Türk Anayasalarındaki seyrini sunmaktadır. Bu baglamda, Osmanlı-Türk Anayasalarında hakim olan egemenlik anlayısı veya anlayısları tartısılmıs ve geçen süre zarfında egemenlik anlayısında bir degisim ve d.nüsüm yasanıp yasanmadıgı bu belgeler üzerinden incelenmistir.
Alman anayasa hukukçusu ve siyaset felsefecisi Carl Schmitt, "Modern devlet kuramının bütün önemli kavramları, dünyevilestirilmis ilahiyat kavramlarıdır.” derken sıradanlıgı asan bir tespitte bulunmustur. Ülkemizde öncesinde yasandıgı gibi yakın tarihte de iki yıllık bir OHAL dönemi yasanmıstır. Bu süre.teki uygulamalar ve yasal düzenlemeler iktidarın dili ile Tanrısallıgın dili arasındaki baga vurgu yapan Schmitt'in "Egemen, olaganüstü hale karar verendir” seklindeki ünlü s.zünün somutlasmıs örnegine sahitlik etmistir.
Kitap, bu egemenlik anlayısının Türk Anayasalarındaki seyrini sunmaktadır. Bu baglamda, Osmanlı-Türk Anayasalarında hakim olan egemenlik anlayısı veya anlayısları tartısılmıs ve geçen süre zarfında egemenlik anlayısında bir degisim ve d.nüsüm yasanıp yasanmadıgı bu belgeler üzerinden incelenmistir.