"Edebiyat tarihimizin birçok noktaları henüz karanlıktadır. Bugüne dek adları bilinmeyen ya da adları bilindiği hâlde kendileri bulunmayan birçok değerli eserler, kitaplıklarımızda el sürülmemiş hâlde durmaktadır. Bunlar ancak sistemli ve sürekli çalışmalarla ortaya çıkarılabilir." diyerek edebiyat tarihi konusunda ciddi eksikliklerin bulunduğuna dikkat çeken Agâh Sırrı Levend, bu eksiklikleri gidermek adına çalışmalar yapmış, eserler meydana getirmiştir.
Levend'in önemli eserlerinden biri de hiç şüphesiz Türk Edebiyatı Tarihi'dir. Eserin "Önsöz"ünde belirtildiği gibi kırk yılı aşkın bir süre Türk edebiyatı tarihi üzerine çalışan yazarın kitap ve makale düzeyindeki çalışmaları ona "ileride daha geniş çapta bir edebiyat tarihi hazırlama isteği" vermiştir. Dört cildi antoloji olmak üzere toplam on cilt olarak tasarladığı; ancak ömrü vefa etmediği için tamamlayamadığı Türk Edebiyatı Tarihi projesinin "Giriş" alt başlığını verdiği birinci cildinde, Türk edebiyat tarihinin kaynaklarına yer vermiş ve bunların muhtevasını anlatarak edebiyat tarihi açısından önemini ifade etmiştir. İlk baskısının ardından kırk yıl geçmiş olmasına rağmen Türk Edebiyatı Tarihi değerini koruyan ve hâlâ aşılamamış bir eserdir.
"Edebiyat tarihimizin birçok noktaları henüz karanlıktadır. Bugüne dek adları bilinmeyen ya da adları bilindiği hâlde kendileri bulunmayan birçok değerli eserler, kitaplıklarımızda el sürülmemiş hâlde durmaktadır. Bunlar ancak sistemli ve sürekli çalışmalarla ortaya çıkarılabilir." diyerek edebiyat tarihi konusunda ciddi eksikliklerin bulunduğuna dikkat çeken Agâh Sırrı Levend, bu eksiklikleri gidermek adına çalışmalar yapmış, eserler meydana getirmiştir.
Levend'in önemli eserlerinden biri de hiç şüphesiz Türk Edebiyatı Tarihi'dir. Eserin "Önsöz"ünde belirtildiği gibi kırk yılı aşkın bir süre Türk edebiyatı tarihi üzerine çalışan yazarın kitap ve makale düzeyindeki çalışmaları ona "ileride daha geniş çapta bir edebiyat tarihi hazırlama isteği" vermiştir. Dört cildi antoloji olmak üzere toplam on cilt olarak tasarladığı; ancak ömrü vefa etmediği için tamamlayamadığı Türk Edebiyatı Tarihi projesinin "Giriş" alt başlığını verdiği birinci cildinde, Türk edebiyat tarihinin kaynaklarına yer vermiş ve bunların muhtevasını anlatarak edebiyat tarihi açısından önemini ifade etmiştir. İlk baskısının ardından kırk yıl geçmiş olmasına rağmen Türk Edebiyatı Tarihi değerini koruyan ve hâlâ aşılamamış bir eserdir.