Türk Şamanist mitolojisine ait unsurlar farklı Türk coğrafyalarında ve elbette Türkiye'de günümüzde de değişik şekillerde varlığını devam ettirmektedir. Varlığını devam ettiren bu mitik unsurların yalnızca İslami kaynaklarla açıklanması elbette mümkün değildir. Bu nedenle Türkiye'deki bazı dini pratikleri ve İslami anlayışları, Türk Şamanizminin ve mitolojisinin kaynaklarıyla yorumlamaya ihtiyaç durulmaktadır.
Bu çalışma bir yönüyle de İslamiyet ve Türk Şamanizmi arasındaki ilişkiyi ortaya koymayı hedeflemektedir. Okuyucu, sözlükte hala Anadolu'da niçin ateşin üzerinden atlandığının, ağaca niçin bez bağlandığının, ölünün 3, 7 ve 40. günlerinin niçin önemli olduğunun, gece niçin tırnak kesilmemesi gerektiğinin veya Nevruz bayramının mitik / şamanistik kökenlerini bulacaktır.
Türk Şamanist mitolojisine ait unsurlar farklı Türk coğrafyalarında ve elbette Türkiye'de günümüzde de değişik şekillerde varlığını devam ettirmektedir. Varlığını devam ettiren bu mitik unsurların yalnızca İslami kaynaklarla açıklanması elbette mümkün değildir. Bu nedenle Türkiye'deki bazı dini pratikleri ve İslami anlayışları, Türk Şamanizminin ve mitolojisinin kaynaklarıyla yorumlamaya ihtiyaç durulmaktadır.
Bu çalışma bir yönüyle de İslamiyet ve Türk Şamanizmi arasındaki ilişkiyi ortaya koymayı hedeflemektedir. Okuyucu, sözlükte hala Anadolu'da niçin ateşin üzerinden atlandığının, ağaca niçin bez bağlandığının, ölünün 3, 7 ve 40. günlerinin niçin önemli olduğunun, gece niçin tırnak kesilmemesi gerektiğinin veya Nevruz bayramının mitik / şamanistik kökenlerini bulacaktır.