Aynı içeriğe sahip bir dizinin ilki olarak hazırlanan bu kitapta, hüseyni modunda yazılmış on dört adet iki sesli dikte ile altısı türkü düzenlemesi olmak üzere toplam yirmi adet iki sesli solfej eseri bulunmaktadır. Kitapta yer alan eserlerde, -modal müzikte olduğu gibi- bir oktav içerisindeki on iki yarım perdenin majör ve minör dizilerden farklı olarak tertiplendiği, eşit bölünümlü ses sistemine uyarlanmış bir dizisel gerecin kullanılması dolayısıyla geleneksel Türk müzik kültürüne ait özel ve daha kapsamlı bir yapıyı ifade eden “makam” yerine “mod” kavramının kullanılması uygun bulunmuştur. Duyuş sınırlarının vokal seslendirme sınırlarından daha geniş olması dolayısıyla dikte çalışmaları daha geniş bir ses alanında ve farklı eksen seslerde, solfej çalışmaları ise G3 – A5 aralığında ve “La” sesi eksenli olarak hazırlanmıştır. Eserlerdeki çok sesli yapı, hem üçlü ve dörtlü fonksiyonel sistemlerden hem de çeşitli çalışmalarda ortaya konan yatay çok seslendirme ilkelerinden yararlanılarak, karma bir anlayışla oluşturulmuştur. Türk müzik eğitimine katkı sağlaması dileklerimle
Aynı içeriğe sahip bir dizinin ilki olarak hazırlanan bu kitapta, hüseyni modunda yazılmış on dört adet iki sesli dikte ile altısı türkü düzenlemesi olmak üzere toplam yirmi adet iki sesli solfej eseri bulunmaktadır. Kitapta yer alan eserlerde, -modal müzikte olduğu gibi- bir oktav içerisindeki on iki yarım perdenin majör ve minör dizilerden farklı olarak tertiplendiği, eşit bölünümlü ses sistemine uyarlanmış bir dizisel gerecin kullanılması dolayısıyla geleneksel Türk müzik kültürüne ait özel ve daha kapsamlı bir yapıyı ifade eden “makam” yerine “mod” kavramının kullanılması uygun bulunmuştur. Duyuş sınırlarının vokal seslendirme sınırlarından daha geniş olması dolayısıyla dikte çalışmaları daha geniş bir ses alanında ve farklı eksen seslerde, solfej çalışmaları ise G3 – A5 aralığında ve “La” sesi eksenli olarak hazırlanmıştır. Eserlerdeki çok sesli yapı, hem üçlü ve dörtlü fonksiyonel sistemlerden hem de çeşitli çalışmalarda ortaya konan yatay çok seslendirme ilkelerinden yararlanılarak, karma bir anlayışla oluşturulmuştur. Türk müzik eğitimine katkı sağlaması dileklerimle