Sinema tarihçisi Agâh Özgüç, bu kitabında Türk sinemasının ilk yıllarından günümüze kadın oyuncuları inceliyor; ilk dönemin tiyatrocu-oyuncu kadınlarını, Yeşilçam'ın yıldızlarını, 1980 sonrası Türk sinemasında değişen kadın imajını, günümüzün medya magazin çağı yıldızcılığını mercek altına alıyor.
Türk sinemasının ilk yıldızı Cahide Sonku, İtalyan sinema yıldızı Anna Magnani'ye benzetilen Sezin Sezer, 'irim kıyım dişil yapısıyla sokaklardan bir kız' Neriman Köksal, 'halkın acılı yüzü' Muhterem Nur, küçük hanımefendi Belgin Doruk, 'femme fetale' Leyla Sayar, 'erkek fato' Fatma Girik, Yeşilçam'ın sultanı Türkan Şoray, kadının Batılı yüzü Filiz Akın, cinselliğini yaşayan özgür kadın imajı Müjde Ar ve 'dijital çağın starı' diye nitelendirdiği Hülya Avşar; hepsi Türk sinemasının ve değişen zaman-toplumun bir yüzünü simgeliyorlar. Agâh Özgüç'ün özgün fotoğraf arşivinin belge niteliği kazandırdığı kitap, Türk sinemasında ilk yıllardan bugüne kadın oyuncularla bir yolculuğa çıkarıyor.
Sinema tarihçisi Agâh Özgüç, bu kitabında Türk sinemasının ilk yıllarından günümüze kadın oyuncuları inceliyor; ilk dönemin tiyatrocu-oyuncu kadınlarını, Yeşilçam'ın yıldızlarını, 1980 sonrası Türk sinemasında değişen kadın imajını, günümüzün medya magazin çağı yıldızcılığını mercek altına alıyor.
Türk sinemasının ilk yıldızı Cahide Sonku, İtalyan sinema yıldızı Anna Magnani'ye benzetilen Sezin Sezer, 'irim kıyım dişil yapısıyla sokaklardan bir kız' Neriman Köksal, 'halkın acılı yüzü' Muhterem Nur, küçük hanımefendi Belgin Doruk, 'femme fetale' Leyla Sayar, 'erkek fato' Fatma Girik, Yeşilçam'ın sultanı Türkan Şoray, kadının Batılı yüzü Filiz Akın, cinselliğini yaşayan özgür kadın imajı Müjde Ar ve 'dijital çağın starı' diye nitelendirdiği Hülya Avşar; hepsi Türk sinemasının ve değişen zaman-toplumun bir yüzünü simgeliyorlar. Agâh Özgüç'ün özgün fotoğraf arşivinin belge niteliği kazandırdığı kitap, Türk sinemasında ilk yıllardan bugüne kadın oyuncularla bir yolculuğa çıkarıyor.