Bu kitap yaklaşık 3 senelik bir araştırma ve yazının bir sonucu olarak oluştu. Bir ulusal proje başvurusu içinhazırlıklar yapılırken kendimizi bu eseri hazırlarken bulduk. Çünkü elde ettiğimiz bilgilerin herkesçe okunması ve tartışılması gerekiyor. Dünyada 25 yıldır Türkiye'de de yaklaşık 10 yıldır tartışılan bir kavram üzerinden, yaratıcı endüstriler, iki sektör incelemesinde bulunduk. Dijital oyun ve animasyon sektörlerini tarihçesinden üretim süreçleri, hukuksal boyuttan Türkiye'deki durumuna kadar geniş bir yelpazede incelemeyeçalıştık. Her iki konuyu tüm boyutlarıyla bir kitaba sıkıştırmak çok zor olacaktı ve ortaya çıkan sonucundaanlamlı olmasını engelleyecekti. O nedenle bazı konuları bu baskıya almamayı tercih ettik. Dijital oyunlarınbağımlılık ve çocuklara yönelik etkileri gibi konuları yeterli araştırmayı yapınca ekleme kararı aldık.
Haşmet Gürçay, Emek Barış Kepenek, Engin Cihad Tekin
Bu kitap yaklaşık 3 senelik bir araştırma ve yazının bir sonucu olarak oluştu. Bir ulusal proje başvurusu içinhazırlıklar yapılırken kendimizi bu eseri hazırlarken bulduk. Çünkü elde ettiğimiz bilgilerin herkesçe okunması ve tartışılması gerekiyor. Dünyada 25 yıldır Türkiye'de de yaklaşık 10 yıldır tartışılan bir kavram üzerinden, yaratıcı endüstriler, iki sektör incelemesinde bulunduk. Dijital oyun ve animasyon sektörlerini tarihçesinden üretim süreçleri, hukuksal boyuttan Türkiye'deki durumuna kadar geniş bir yelpazede incelemeyeçalıştık. Her iki konuyu tüm boyutlarıyla bir kitaba sıkıştırmak çok zor olacaktı ve ortaya çıkan sonucundaanlamlı olmasını engelleyecekti. O nedenle bazı konuları bu baskıya almamayı tercih ettik. Dijital oyunlarınbağımlılık ve çocuklara yönelik etkileri gibi konuları yeterli araştırmayı yapınca ekleme kararı aldık.
Haşmet Gürçay, Emek Barış Kepenek, Engin Cihad Tekin