Türkiye'de Edebiyat Toplulukları, bu çalışmadan önce müstakil bir eser olarak incelemeye tabi tutulmamıştır. Bir noksanlığı gidermek maksadıyla bu çalışma, hem Türkiye'de edebiyat eğitimi verenler ve alanlar hem de dünyanın farklı ülkelerinde Türkoloji bölümlerindeki akademisyenler ve öğrenciler düşünülerek hazırlanmıştır. Türkiye'de şiir alanında oluşmuş edebiyat toplulukları, mümkün olduğu kadar geniş kaynaklardan faydalanılarak, ideolojik kaygılar ön planda olmaksızın bir araya gelmiş ve Türk edebiyatı tarihinde yer edinmiş oluşumlar, manifestoları, edebi faaliyetleri, işledikleri konular, dağılışları, etrafında kümelendikleri süreli yayınlar ve dönemin kültür edebiyat ortamı da dikkate alınarak bütünlüklü bir şekilde incelenmiştir.
Türkiye'deki edebiyat gruplarının veya topluluklarının yapısına bakıldığında akım seviyesine çıkamadıkları görülür. Fakat akım oluşturmak maksadıyla en yeni veya iyi edebiyat ürünlerini vermek iddiasıyla kimi zaman üç-beş bazen daha kalabalık kişilerden oluşan gruplar veya topluluklar vardır. Garip hareketinde olduğu gibi kendilerinden önceki bütün edebiyat geleneğini reddederek ortaya çıkan çok iddialı gruplar da olmuştur. Fakat manifestolardaki görüşler en ideali içerse de uygulamada düşünceler hayata geçirilememiştir. Bu sebeple Türk edebiyatındaki oluşumlar, grup, topluluk, hareket seviyesinden ileri geçip akım seviyesine ulaşmamıştır. Kısacası Türkiye'de Edebiyat Toplulukları ile ilgili akla gelebilecek pek çok soru bu çalışmada bütünlüklü bir şekilde cevaplanmaktadır.
Türkiye'de Edebiyat Toplulukları, bu çalışmadan önce müstakil bir eser olarak incelemeye tabi tutulmamıştır. Bir noksanlığı gidermek maksadıyla bu çalışma, hem Türkiye'de edebiyat eğitimi verenler ve alanlar hem de dünyanın farklı ülkelerinde Türkoloji bölümlerindeki akademisyenler ve öğrenciler düşünülerek hazırlanmıştır. Türkiye'de şiir alanında oluşmuş edebiyat toplulukları, mümkün olduğu kadar geniş kaynaklardan faydalanılarak, ideolojik kaygılar ön planda olmaksızın bir araya gelmiş ve Türk edebiyatı tarihinde yer edinmiş oluşumlar, manifestoları, edebi faaliyetleri, işledikleri konular, dağılışları, etrafında kümelendikleri süreli yayınlar ve dönemin kültür edebiyat ortamı da dikkate alınarak bütünlüklü bir şekilde incelenmiştir.
Türkiye'deki edebiyat gruplarının veya topluluklarının yapısına bakıldığında akım seviyesine çıkamadıkları görülür. Fakat akım oluşturmak maksadıyla en yeni veya iyi edebiyat ürünlerini vermek iddiasıyla kimi zaman üç-beş bazen daha kalabalık kişilerden oluşan gruplar veya topluluklar vardır. Garip hareketinde olduğu gibi kendilerinden önceki bütün edebiyat geleneğini reddederek ortaya çıkan çok iddialı gruplar da olmuştur. Fakat manifestolardaki görüşler en ideali içerse de uygulamada düşünceler hayata geçirilememiştir. Bu sebeple Türk edebiyatındaki oluşumlar, grup, topluluk, hareket seviyesinden ileri geçip akım seviyesine ulaşmamıştır. Kısacası Türkiye'de Edebiyat Toplulukları ile ilgili akla gelebilecek pek çok soru bu çalışmada bütünlüklü bir şekilde cevaplanmaktadır.