Bu kitapta, 2010 sonrası Türk sinemasında senaryo yazarı ve yönetmeni kadın olan ve anlatısında kadına odaklanan filmler incelenmiştir. Türk sinemasında kadınların ürettiği filmlerde feminist kuramın kavramlarından olan ‘toplumsal cinsiyet' ve feminist film kuramının kavramlarından olan ‘skopofilinin' yeniden üretilmesi veya eleştirilmesi, yıkılması noktasından hareketle, örneklem içine dahil edilen filmlerdeki kadınların kamusal ve özel alanda temsili; kadınlar arasında dayanışma ve/veya rekabet deneyimleri; kadınların eşitsiz, dezavantajlı, ikincil, baskı/sömürü koşullarına karşı dirençleri ve/veya kabullenişleri; kadınların ezilme veya özgürleşme deneyimleri; sinematografik olarak kameranın konumu; skopofilik bakış açısının varlığı veya yokluğunun araştırılması bu çalışmanın odağını oluşturur. Ayrıca Türk sinemasında, kadın sinemasının varlığına ilişkin potansiyelin izleri aranmıştır.
Bu kitapta, 2010 sonrası Türk sinemasında senaryo yazarı ve yönetmeni kadın olan ve anlatısında kadına odaklanan filmler incelenmiştir. Türk sinemasında kadınların ürettiği filmlerde feminist kuramın kavramlarından olan ‘toplumsal cinsiyet' ve feminist film kuramının kavramlarından olan ‘skopofilinin' yeniden üretilmesi veya eleştirilmesi, yıkılması noktasından hareketle, örneklem içine dahil edilen filmlerdeki kadınların kamusal ve özel alanda temsili; kadınlar arasında dayanışma ve/veya rekabet deneyimleri; kadınların eşitsiz, dezavantajlı, ikincil, baskı/sömürü koşullarına karşı dirençleri ve/veya kabullenişleri; kadınların ezilme veya özgürleşme deneyimleri; sinematografik olarak kameranın konumu; skopofilik bakış açısının varlığı veya yokluğunun araştırılması bu çalışmanın odağını oluşturur. Ayrıca Türk sinemasında, kadın sinemasının varlığına ilişkin potansiyelin izleri aranmıştır.