Elinizdeki metin eskiyen sorunlarla yeni yaklaşımları bir araya getirme amacındadır. En temelde özgün bir felsefe yapabilmeyi kendine sorun edinmiş bir akademisyenin, içinde bulunduğu çalışma disiplini -din felsefesi- içinden bir çözüm arama teşebbüsüdür. Eskimiş olan, "Neden filozof yok?", ya da başka bir deyişle "Niçin özgün felsefe üretemiyoruz?" sorularıdır. Bu soruların yankılarını Cumhuriyet dönemindeki her felsefeciden duymak olasıdır. Görece yeni olan ise, din felsefesidir. Temel faraziyemiz, bu yeni disiplinin sözü edilen tıkanıklığı açabilme potansiyeli barındırdığıdır.
Elinizdeki metin eskiyen sorunlarla yeni yaklaşımları bir araya getirme amacındadır. En temelde özgün bir felsefe yapabilmeyi kendine sorun edinmiş bir akademisyenin, içinde bulunduğu çalışma disiplini -din felsefesi- içinden bir çözüm arama teşebbüsüdür. Eskimiş olan, "Neden filozof yok?", ya da başka bir deyişle "Niçin özgün felsefe üretemiyoruz?" sorularıdır. Bu soruların yankılarını Cumhuriyet dönemindeki her felsefeciden duymak olasıdır. Görece yeni olan ise, din felsefesidir. Temel faraziyemiz, bu yeni disiplinin sözü edilen tıkanıklığı açabilme potansiyeli barındırdığıdır.