Türkiye'de müzik sosyolojisi, adeta popüler müzik çalışmalarıyla özdeşleşmiştir. Bu yüzden Türkiye'deki popüler müzik tartışmalarını topluca değerlendirmek bize müzik sosyolojisinin Türkiye'deki gelişimi hakkında da temel bir fikir verir. Son otuz yılın müzik sosyolojisi tartışmalarında esasen Batıdaki popüler kültür tartışmalarının kavramsal çerçevesi kullanılmakla birlikte, Batıdaki tartışmanın doğrudan Türkiye'ye aktarıldığını iddia etmek mümkün değildir.
Çünkü Türkiye'de popüler müzik, Batıdan farklı bir tarihsel ve toplumsal süreç içinde şekillenmiştir. Batıda kitle kültürü popüler kültür ayrımında ifadesini bulan teorik çerçeve, Türkiye'de çoğu zaman Türk modernleşmesi hakkındaki farklı tutumları ifade etmek için bir araç olarak kullanılmıştır. Öznur Yılmaz, Türkiye'de popüler müzik tartışmalarıyla ilgili geniş literatürü, bu ana argümandan hareketle sınıflandırmakta ve konuyla ilgilenen okuyucuya faydalı bir el kitabı sunmaktadır.
Türkiye'de müzik sosyolojisi, adeta popüler müzik çalışmalarıyla özdeşleşmiştir. Bu yüzden Türkiye'deki popüler müzik tartışmalarını topluca değerlendirmek bize müzik sosyolojisinin Türkiye'deki gelişimi hakkında da temel bir fikir verir. Son otuz yılın müzik sosyolojisi tartışmalarında esasen Batıdaki popüler kültür tartışmalarının kavramsal çerçevesi kullanılmakla birlikte, Batıdaki tartışmanın doğrudan Türkiye'ye aktarıldığını iddia etmek mümkün değildir.
Çünkü Türkiye'de popüler müzik, Batıdan farklı bir tarihsel ve toplumsal süreç içinde şekillenmiştir. Batıda kitle kültürü popüler kültür ayrımında ifadesini bulan teorik çerçeve, Türkiye'de çoğu zaman Türk modernleşmesi hakkındaki farklı tutumları ifade etmek için bir araç olarak kullanılmıştır. Öznur Yılmaz, Türkiye'de popüler müzik tartışmalarıyla ilgili geniş literatürü, bu ana argümandan hareketle sınıflandırmakta ve konuyla ilgilenen okuyucuya faydalı bir el kitabı sunmaktadır.