Üç Öykü ve Diğer Küçük Şeyler

Stok Kodu:
9786059486552
Boyut:
13.50x19.50
Sayfa Sayısı:
38
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2018-02
Çeviren:
Deniz Kurt
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
%9 indirimli
12,00
10,92
9786059486552
624587
Üç Öykü ve Diğer Küçük Şeyler
Üç Öykü ve Diğer Küçük Şeyler
10.92

Kurt Schwitters ismini duyduğumuzda öncelikle bir şair veya öykücü düşünmeyiz. Kendine özgü Dada tarzına 1919'da Kommerz und Privat Bank'tan aldığı “Merz” ismini koyan bir kolaj ustası olarak tanınır. Fakat elbette ressam, dizgici, heykeltıraş, öykü yazarı ve toplama ortam yaratıcısı olarak da üretken bir sanatçıydı. Bu ortamlar, buluntu malzemelerden inşa ettiği üç Merzbauten idi [Merz yapıları].

Schwitters bu üç öyküyü yazdığında ellili yaşlarının başındaydı. “Yassı ve Yuvarlak Ressam”ı 1941'de düşman ülke vatandaşı olarak gözaltında tutulduğu Man Adası'nda yazdı. Heinz Beran'ın çevirdiği öykü, birkaç çizimle birlikte dosya kâğıdına kopyalanmıştı. “Ev Sahibesi” ve “Enayi” ise salıverilmesinin ardından Londra'da, aynı sene içinde kaleme alındı. Bu öyküler, her peri masalı gibi, okuyucuyu umulmadık olaylarla karşılaştırır. Ancak bu öyküler tuhaflığı aşıp absürtlük, hatta yıkıcılık raddesine varır. Schwitters'in yazdığı öyküler, tıpkı koşulları ve sanatı gibi, zaman içinde değişim gösterdi. Ona göre sanat, “ciddi sorunlarla oynamaktı”.

Kurt Schwitters ismini duyduğumuzda öncelikle bir şair veya öykücü düşünmeyiz. Kendine özgü Dada tarzına 1919'da Kommerz und Privat Bank'tan aldığı “Merz” ismini koyan bir kolaj ustası olarak tanınır. Fakat elbette ressam, dizgici, heykeltıraş, öykü yazarı ve toplama ortam yaratıcısı olarak da üretken bir sanatçıydı. Bu ortamlar, buluntu malzemelerden inşa ettiği üç Merzbauten idi [Merz yapıları].

Schwitters bu üç öyküyü yazdığında ellili yaşlarının başındaydı. “Yassı ve Yuvarlak Ressam”ı 1941'de düşman ülke vatandaşı olarak gözaltında tutulduğu Man Adası'nda yazdı. Heinz Beran'ın çevirdiği öykü, birkaç çizimle birlikte dosya kâğıdına kopyalanmıştı. “Ev Sahibesi” ve “Enayi” ise salıverilmesinin ardından Londra'da, aynı sene içinde kaleme alındı. Bu öyküler, her peri masalı gibi, okuyucuyu umulmadık olaylarla karşılaştırır. Ancak bu öyküler tuhaflığı aşıp absürtlük, hatta yıkıcılık raddesine varır. Schwitters'in yazdığı öyküler, tıpkı koşulları ve sanatı gibi, zaman içinde değişim gösterdi. Ona göre sanat, “ciddi sorunlarla oynamaktı”.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat