Welîyê Uşênê Îmamî, Sey Qajî ve Sayder ile birlikte Dêrsim'in üç önemli şairlerindendir. 1938 kırımını acılı ağıtlarla en çok dile getirenlerin başında gelir. O dönemle ilgili Dêrsim-Kirmancîye sözlü müziğine çok önemli bir değer katmıştır.Ancak ne yazıkki bu üç önemli şairin icra ettikleri eserlerden günümüze çok az ağıt ve sevda eseri ulaşmıştır. Bu eserlerin birçoğu ya unutulmuş, kaybolmuş ya da anonimleşmiştir. Bu durum yazılı olmayan bir kültürü yaşatmanın zorluğunu gösterir.Dêrsim'de sözlü müzik kültürü, Sey Qajî, Sayder (Sayê Alê Moşî), Welîyê Uşêne Îmamî ile başlamış gibi görünüyor. Ancak bunu ifade ederken, geçmişe haksızlık olduğu anlamına gelebilir. Geçmişte mutlaka Dêrsim'de bu işe emek vermiş bazı şair, ozan ve sanatçıların da olduğunu belirtmek gerekir. Onlarla ilgili herhangi bir bilgi ve kaynak olmadığı için onlar meçhul olarak kalmıştır.
Welîyê Uşênê Îmamî, Sey Qajî ve Sayder ile birlikte Dêrsim'in üç önemli şairlerindendir. 1938 kırımını acılı ağıtlarla en çok dile getirenlerin başında gelir. O dönemle ilgili Dêrsim-Kirmancîye sözlü müziğine çok önemli bir değer katmıştır.Ancak ne yazıkki bu üç önemli şairin icra ettikleri eserlerden günümüze çok az ağıt ve sevda eseri ulaşmıştır. Bu eserlerin birçoğu ya unutulmuş, kaybolmuş ya da anonimleşmiştir. Bu durum yazılı olmayan bir kültürü yaşatmanın zorluğunu gösterir.Dêrsim'de sözlü müzik kültürü, Sey Qajî, Sayder (Sayê Alê Moşî), Welîyê Uşêne Îmamî ile başlamış gibi görünüyor. Ancak bunu ifade ederken, geçmişe haksızlık olduğu anlamına gelebilir. Geçmişte mutlaka Dêrsim'de bu işe emek vermiş bazı şair, ozan ve sanatçıların da olduğunu belirtmek gerekir. Onlarla ilgili herhangi bir bilgi ve kaynak olmadığı için onlar meçhul olarak kalmıştır.