1519' da Rotterdamlı Erasmus, Ütopya' nın İngiliz sistemini referans olarak kurgulayan bir eleştiri ve yorum olduğunu ileri sürerek metnin kurmaca, hayali bir ideal devlet tasırımı olduğu anlayışının önünü açmış; 1888' de Karl Kautstky, Mare' u "ütopik sosyalistlerin babası " ilan etmiştir. Katolik Kilisesi Ütopya ' yı 1886' da dini bir metin, 1937'de ise, kutsal ilan etmiştir. Chambers'a göre More, çağdaşlarının karşısına onları uyarmak amacıyla dinsiz bir toplum modeli koymaya çalışmıştır. Ancak bu dünya utanç verici bir şekilde kimi yönlerden Hristiyan dünyasından daha iyi yanlara sahiptir. Hermanın Onckten, 1922' de Ütopya'yı, bakanlığa hazırlanan Thomas More'un program metni olarak değerlendirip, metin daha sonra gelişecek olan İngiliz emperyalizminin ana hatlarını işaret etmiş; Russel Ames 1949'da More'un yükselmekte olan ticaret burjuvazisinin bir sözcüsü olarak, bu erken kapitalist dönemde feodalizme bu metinle bir karşı çıkma denemesi yaptığını ileri sürmüştür.
1519' da Rotterdamlı Erasmus, Ütopya' nın İngiliz sistemini referans olarak kurgulayan bir eleştiri ve yorum olduğunu ileri sürerek metnin kurmaca, hayali bir ideal devlet tasırımı olduğu anlayışının önünü açmış; 1888' de Karl Kautstky, Mare' u "ütopik sosyalistlerin babası " ilan etmiştir. Katolik Kilisesi Ütopya ' yı 1886' da dini bir metin, 1937'de ise, kutsal ilan etmiştir. Chambers'a göre More, çağdaşlarının karşısına onları uyarmak amacıyla dinsiz bir toplum modeli koymaya çalışmıştır. Ancak bu dünya utanç verici bir şekilde kimi yönlerden Hristiyan dünyasından daha iyi yanlara sahiptir. Hermanın Onckten, 1922' de Ütopya'yı, bakanlığa hazırlanan Thomas More'un program metni olarak değerlendirip, metin daha sonra gelişecek olan İngiliz emperyalizminin ana hatlarını işaret etmiş; Russel Ames 1949'da More'un yükselmekte olan ticaret burjuvazisinin bir sözcüsü olarak, bu erken kapitalist dönemde feodalizme bu metinle bir karşı çıkma denemesi yaptığını ileri sürmüştür.