Üvercinka Dergisi Sayı: 69 Temmuz 2020

Stok Kodu:
3994563178426
Boyut:
33.00x37.00
Sayfa Sayısı:
24
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2020-07
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Dili:
Türkçe
%25 indirimli
9,00
6,75
3994563178426
693925
Üvercinka Dergisi Sayı: 69 Temmuz 2020
Üvercinka Dergisi Sayı: 69 Temmuz 2020
6.75

Güncellik ve kalıcılık Üvercinka'da geleceğe yürüyor

Üvercinka'nın Temmuz sayısında kapak konusunu Z Kuşağı oluşturuyor. Veysel Boğatepe, konuyu, “Dijital Çağın Oyun Kurucuları” başlığıyla tartışırken; Uluer Aydoğdu, “Ağdolaşımı” yazısında İnternet ve dijital yayın bütünlüğünü irdeliyor. Halit Payza, “Hepimiz Gogol'ün Paltosundan Çıkmadık” yazısında sanat ve teknoloji ilişkisine yeni ilmekler atıyor.
Olcay Bağır, 2 Temmuz gerçeğine “Aziz Nesin ve Sivas Katliamı” yazısında farklı yaklaşımlar getirme çabasında... Ahmet Ateş, “Tarih Düşürmenin Tam Zamanıdır” başlıklı çalışmasında Aziz Nesin'e karşı görevlerimizi anımsatıyor.

Barış Erdoğan, “Derde Deva On Reçete” başlıklı yazısında deneme türünü yine hem yenilikçi hem ustalık yönüyle örnekliyor.

Gizem Ece Gönül, Edip Cansever'i “Sevda ile Sevgi Çatışmasında Yerçekimli Karanfil” başlığı altında incelemeyi sürdürüyor. Halûk Cengiz, Türk Edebiyatının Dışa Açılımı: TEDA incelemesinin üçüncü bölümünde edebiyatımızı mafiyöz ilişkilerle talana açan kişi ve kurumları sergilemeye devam ediyor.

Fatma Karagülle, “İlk Kadın Şair, Lirik Şiirin Perisi Sapho” incelemesinde bilinenleri anımsatmakla kalmayıp okuru Sapho üstünde daha özenli düşünmeye yöneltirken; Seval Arslan, “Mitolojinin Sanattaki Yeri” yazısında modern sanatın önemli bir özelliğini vurguluyor. Seyyit Nezir; Homeros Üzerinden İlhan Selçuk yazısında, usta gazeteci ve aydınlanma bilgesini ölümünün 10. yılında özel anılarla anlatıyor.

İsmail Biçer, Adnan Uzal'ın resmini şiirsel gücüyle ele alırken, ressam için düzenlenecek sergi ve anma etkinliğini de haber veriyor. Fethi Demir, “Taşrada Koronalı Normal” yazısında çarpıcı gözlemlere yer veriyor. Demet Kurt Güngör, “Ay Kırılgan Güzelliğim: Nazuğum” yazısında gezi, anı ve deneme tatlarından bir kokteyl sunuyor. Ünsal Çankaya, “Sabır, İnsanlık ve Başka Şeyler” yazısında bütün türlerden bal alırcasına bir anlatımda bizi lirik duygularda gezdiriyor.
Işıl Madak Kaya, “Yalnızlığın Komşuları”nda yine kısa öykü ve deneme arasında mekik dokuyor. Halit Emrah Dimici, “Bilmemek Üzerine” başlıklı kısacık denemesinde şaşırtıcı bir söylem geliştiriyor.

Dergide Celal İlhan, “Türkü Yarası”; Selami Karabulut, “Karşı Kıyı”; Sevda Topaloğlu, “Aşkın Gölgesinde” öyküleriyle dergiyi zenginleştiriyor.

Cezmi Güntay, Karatren'de Cevat Çapan, Veysel Öngören, Zühal Tekkanat, Mehmet Seyda ve Cemal Süreya haberleriyle; Turgut Tan, Anı/Günlük'leriyle dergiyi bütünleyici bir işlev yükleniyor.
Ali Özpalanlar, Altay Taşkın, Cem Bayındır, Damar Orhan Özgül, Faik Güçlü, Figen Şentürk, Gül Karyaldız, Halit Özboyacı, Hilmi Haşal, Mehmet Tektemur, Mustafa Günay, Mustafa Özke, Nisa Leyla, Nuri Demirci, Ogün Hakan, Ozan Telli, Serhat Akdeniz, Seyyit Nezir, Süleyman Yağız, Uğur Olgar, Uluer Aydoğdu, Yusuf Ferhat dergide güçlü bir şiir toplamı oluşturuyor.

Güncellik ve kalıcılık Üvercinka'da geleceğe yürüyor

Üvercinka'nın Temmuz sayısında kapak konusunu Z Kuşağı oluşturuyor. Veysel Boğatepe, konuyu, “Dijital Çağın Oyun Kurucuları” başlığıyla tartışırken; Uluer Aydoğdu, “Ağdolaşımı” yazısında İnternet ve dijital yayın bütünlüğünü irdeliyor. Halit Payza, “Hepimiz Gogol'ün Paltosundan Çıkmadık” yazısında sanat ve teknoloji ilişkisine yeni ilmekler atıyor.
Olcay Bağır, 2 Temmuz gerçeğine “Aziz Nesin ve Sivas Katliamı” yazısında farklı yaklaşımlar getirme çabasında... Ahmet Ateş, “Tarih Düşürmenin Tam Zamanıdır” başlıklı çalışmasında Aziz Nesin'e karşı görevlerimizi anımsatıyor.

Barış Erdoğan, “Derde Deva On Reçete” başlıklı yazısında deneme türünü yine hem yenilikçi hem ustalık yönüyle örnekliyor.

Gizem Ece Gönül, Edip Cansever'i “Sevda ile Sevgi Çatışmasında Yerçekimli Karanfil” başlığı altında incelemeyi sürdürüyor. Halûk Cengiz, Türk Edebiyatının Dışa Açılımı: TEDA incelemesinin üçüncü bölümünde edebiyatımızı mafiyöz ilişkilerle talana açan kişi ve kurumları sergilemeye devam ediyor.

Fatma Karagülle, “İlk Kadın Şair, Lirik Şiirin Perisi Sapho” incelemesinde bilinenleri anımsatmakla kalmayıp okuru Sapho üstünde daha özenli düşünmeye yöneltirken; Seval Arslan, “Mitolojinin Sanattaki Yeri” yazısında modern sanatın önemli bir özelliğini vurguluyor. Seyyit Nezir; Homeros Üzerinden İlhan Selçuk yazısında, usta gazeteci ve aydınlanma bilgesini ölümünün 10. yılında özel anılarla anlatıyor.

İsmail Biçer, Adnan Uzal'ın resmini şiirsel gücüyle ele alırken, ressam için düzenlenecek sergi ve anma etkinliğini de haber veriyor. Fethi Demir, “Taşrada Koronalı Normal” yazısında çarpıcı gözlemlere yer veriyor. Demet Kurt Güngör, “Ay Kırılgan Güzelliğim: Nazuğum” yazısında gezi, anı ve deneme tatlarından bir kokteyl sunuyor. Ünsal Çankaya, “Sabır, İnsanlık ve Başka Şeyler” yazısında bütün türlerden bal alırcasına bir anlatımda bizi lirik duygularda gezdiriyor.
Işıl Madak Kaya, “Yalnızlığın Komşuları”nda yine kısa öykü ve deneme arasında mekik dokuyor. Halit Emrah Dimici, “Bilmemek Üzerine” başlıklı kısacık denemesinde şaşırtıcı bir söylem geliştiriyor.

Dergide Celal İlhan, “Türkü Yarası”; Selami Karabulut, “Karşı Kıyı”; Sevda Topaloğlu, “Aşkın Gölgesinde” öyküleriyle dergiyi zenginleştiriyor.

Cezmi Güntay, Karatren'de Cevat Çapan, Veysel Öngören, Zühal Tekkanat, Mehmet Seyda ve Cemal Süreya haberleriyle; Turgut Tan, Anı/Günlük'leriyle dergiyi bütünleyici bir işlev yükleniyor.
Ali Özpalanlar, Altay Taşkın, Cem Bayındır, Damar Orhan Özgül, Faik Güçlü, Figen Şentürk, Gül Karyaldız, Halit Özboyacı, Hilmi Haşal, Mehmet Tektemur, Mustafa Günay, Mustafa Özke, Nisa Leyla, Nuri Demirci, Ogün Hakan, Ozan Telli, Serhat Akdeniz, Seyyit Nezir, Süleyman Yağız, Uğur Olgar, Uluer Aydoğdu, Yusuf Ferhat dergide güçlü bir şiir toplamı oluşturuyor.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat