Üvercinka Dergisi Sayı: 81-82 Temmuz - Ağustos 2021

Stok Kodu:
3990000099985
Boyut:
33.00x37.00
Sayfa Sayısı:
32
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2021-08
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Dili:
Türkçe
15,00
3990000099985
755324
Üvercinka Dergisi Sayı: 81-82 Temmuz - Ağustos 2021
Üvercinka Dergisi Sayı: 81-82 Temmuz - Ağustos 2021
15.00

Okurla buluşması küresel salgınla birlikte dağıtım ve kitapçı ağından çok dergi ve dernek çevresinin imece ilişkileriyle yürüyen Üvercinka, yine 2 aylık bir düzenlemeyle, 32 sayfa olarak çıkıyor okurun karşısına.

Dergide Bilgin Güngör, Modernist - Toplumcu Türk Şiiri çalışmasıyla, şiir tarihimize ilişkin önemli bir kaynak oluşturuyor.
Özge Aksoy, Ece Ayhan'ın Poetikası yazısında, şiirimizde çok ayrıksı bir çizgi oluşturan şairin tutkunları için de önemli veriler sunuyor.
Halûk Cengiz, “Unuttuklarımız” dizisinde bu Doğan Işıksaçan incelemesinin 2. Bölüm'ünü sunuyor.

Seyyit Nezir, Orhan Veli ve Nâzım yazısında, Sait Faik ve Orhan Veli'yi Nâzım'ın karşısında konumlandırmaya bizzat şairin kendi sözlerinin elvermediğini belirtirken, Oktay Rifat'a yazdığı ve 1986 Haziran'ında Broy'da yayımlanan mektubun tanıklığından yararlanıyor.
Ahmet İlhan; Felsefede Duygusal ve Şiirsel İzdüşümler'de Spinoza, Kant, Schopenhauer ve Nietzsche'de duygu - akıl birliği ve karşıtlığının modern şiirdeki etkilerini tartışan oylumlu kitabı için bir sunum veriyor.

Rasim Savak, Nietzsche'de Bengi Dönüş yazısında, felsefecinin kendi metinlerinden örneklerle onun önemli bir yönüne ışık tutuyor. Olcay Bağır, Baykuşun Kültürel Tarihi'ne özlü ve derinlikli bir bakış kazandırıyor.

Ramazan Teknikel, Ayrıntılar'ın bu ayki bölümünde Ödüllere Dair, ilginç saptamalar getirirken; Seyyit Nezir, Kemal Özer Ödülü vesilesiyle ödüllerin olumsuz kullanımına ilişkin görüşlerini Kemal Özer Ödül Ringlerinde yazısıyla yeniden sergiliyor. İsmet Alıcı, daha önce Kapitalizm ve Ödül denemesinde ödül konusunda belirlediği çerçeveyi, Kemal Özer Rant Kapısı mı yazısıyla polemiğe taşıyor.

Derginin bu ay ki orta sayfalarında Halit Özboyacı Hüseyin Peker'in sorularını yanıtlarken 55 yıllık şiir uğraşından kesitler veriyor, günümüzde sosyal medyanın şiire düşman konumda yer alışını vurguluyor. Tuncer Gönen, şairin son kitabı Yağmur Suyu Leke Tutmaz Gerçekten yazısında, Özboyacı'nın özgünlüğünü oluşturan öğelere değinirken; Taner Ay, Şairin Kurduğu Dünyanın Nüfusu; Oğuz Tümbaş, Bavuluna Bir Daha Bak yazılarıyla şairin ilginç özelliklerini değerlendiriyor. Renkli sayfaları dışa gelecek şekilde katlanınca bağımsız bir ek özelliği de kazanan özel bölümde Halit Özboyacı'nın şiirleri ve Özgeçmiş'i de yer alıyor.

Volkan Hacıoğlu, dergide Byron'ın son şiiri “Aşk ve Ölüm”ün Türkçesini; Cem Bayındır, Hayyam'dan yeni Rübaî örnekleri sunuyor.
Nevra Bucak, İsveçli Kızı Beklerken; Celal İlhan, Yatakta Hesaplaşma; Banu İmer, Anılar Geçidi ve Sıkıcı Bir Gün; Ahmet Zeki Yeşil, Âdem ile Havva öyküleriyle; Ünsal Çankaya, Ömrü Sadeleştirmek Üzerine denemesi; Seval Arslan, Mitolojik Çiçek Öyküleri derlemesiyle dergiye bütünlük sağlıyor.

Okurla buluşması küresel salgınla birlikte dağıtım ve kitapçı ağından çok dergi ve dernek çevresinin imece ilişkileriyle yürüyen Üvercinka, yine 2 aylık bir düzenlemeyle, 32 sayfa olarak çıkıyor okurun karşısına.

Dergide Bilgin Güngör, Modernist - Toplumcu Türk Şiiri çalışmasıyla, şiir tarihimize ilişkin önemli bir kaynak oluşturuyor.
Özge Aksoy, Ece Ayhan'ın Poetikası yazısında, şiirimizde çok ayrıksı bir çizgi oluşturan şairin tutkunları için de önemli veriler sunuyor.
Halûk Cengiz, “Unuttuklarımız” dizisinde bu Doğan Işıksaçan incelemesinin 2. Bölüm'ünü sunuyor.

Seyyit Nezir, Orhan Veli ve Nâzım yazısında, Sait Faik ve Orhan Veli'yi Nâzım'ın karşısında konumlandırmaya bizzat şairin kendi sözlerinin elvermediğini belirtirken, Oktay Rifat'a yazdığı ve 1986 Haziran'ında Broy'da yayımlanan mektubun tanıklığından yararlanıyor.
Ahmet İlhan; Felsefede Duygusal ve Şiirsel İzdüşümler'de Spinoza, Kant, Schopenhauer ve Nietzsche'de duygu - akıl birliği ve karşıtlığının modern şiirdeki etkilerini tartışan oylumlu kitabı için bir sunum veriyor.

Rasim Savak, Nietzsche'de Bengi Dönüş yazısında, felsefecinin kendi metinlerinden örneklerle onun önemli bir yönüne ışık tutuyor. Olcay Bağır, Baykuşun Kültürel Tarihi'ne özlü ve derinlikli bir bakış kazandırıyor.

Ramazan Teknikel, Ayrıntılar'ın bu ayki bölümünde Ödüllere Dair, ilginç saptamalar getirirken; Seyyit Nezir, Kemal Özer Ödülü vesilesiyle ödüllerin olumsuz kullanımına ilişkin görüşlerini Kemal Özer Ödül Ringlerinde yazısıyla yeniden sergiliyor. İsmet Alıcı, daha önce Kapitalizm ve Ödül denemesinde ödül konusunda belirlediği çerçeveyi, Kemal Özer Rant Kapısı mı yazısıyla polemiğe taşıyor.

Derginin bu ay ki orta sayfalarında Halit Özboyacı Hüseyin Peker'in sorularını yanıtlarken 55 yıllık şiir uğraşından kesitler veriyor, günümüzde sosyal medyanın şiire düşman konumda yer alışını vurguluyor. Tuncer Gönen, şairin son kitabı Yağmur Suyu Leke Tutmaz Gerçekten yazısında, Özboyacı'nın özgünlüğünü oluşturan öğelere değinirken; Taner Ay, Şairin Kurduğu Dünyanın Nüfusu; Oğuz Tümbaş, Bavuluna Bir Daha Bak yazılarıyla şairin ilginç özelliklerini değerlendiriyor. Renkli sayfaları dışa gelecek şekilde katlanınca bağımsız bir ek özelliği de kazanan özel bölümde Halit Özboyacı'nın şiirleri ve Özgeçmiş'i de yer alıyor.

Volkan Hacıoğlu, dergide Byron'ın son şiiri “Aşk ve Ölüm”ün Türkçesini; Cem Bayındır, Hayyam'dan yeni Rübaî örnekleri sunuyor.
Nevra Bucak, İsveçli Kızı Beklerken; Celal İlhan, Yatakta Hesaplaşma; Banu İmer, Anılar Geçidi ve Sıkıcı Bir Gün; Ahmet Zeki Yeşil, Âdem ile Havva öyküleriyle; Ünsal Çankaya, Ömrü Sadeleştirmek Üzerine denemesi; Seval Arslan, Mitolojik Çiçek Öyküleri derlemesiyle dergiye bütünlük sağlıyor.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat