Big Tech'e Karşı İnsanı Ve Sanatı Savunmak
Dergide Ulaş Bingöl, Murathan Mungan'ın Poetikası incelemesinde şairin şiir tutumunu kuramsal vargılarının yanı sıra yapıtları üzerinden inceliyor. Nisa Leyla'nın Selami Şimşek Şiiri yazısı şair için derli toplu veriler sunarken; Aydan Ay, Behzat Ay'ın Günlükler'inden ilginç kesitler veriyor.
Ramazan Teknikel, bu ayın Ayrıntılar'ında, şiirleri üstüne değerlendirmelerin şairlerce nasıl da merakla beklendiğine Şiirlerimi Nasıl Buldunuz başlığıyla değinmeler getiriyor. Zafer Yalçınpınar, Şiirde Yenileşim: Bozuk Topraklar başlıklı denemesinde, şiirimizin sıkıntılarını içerik ve biçim yönünden irdelerken; Halûk Cengiz, Cinsel Tacize Otopsi konusunu kapsamlı biçimde el aldığı yazısının ikinci bölümünü veriyor.
Olcay Bağır, Tavşanın Kültürel Tarihi; Gazanfer Eryüksel, Aynadaki Kör Nokta; Cem Bayındır, İstanbul Ansiklopedisi ve Reşat Ekrem Koçu; Nihat Kemal Ateş ise Köy Enstitülülerin Açık Alnı yazılarıyla dergiye katkı sunuyor. Gül Karyaldız, Vatan da Vatandaş da Sağ Olsun! yazısında Çetin Altan'a ilişkin bir anekdottan yola çıkıyor.
Cafer Hergünsel'in Artık Bir Kedim Var; Banu İmer, Hayat Yeniden öyküleriyle dergiyi zenginleştirirken; derginin bu ayki kapak yazısında, küresel oligarşinin yarattığı yıkımlardan etkilenen kitlelerin sanat dünyasında görmezden gelinişi eleştiriliyor: “Sözcükleri Bukowski'nin pantolonundaki meni damlalarıyla dölleyip yeni anlamlara taşıma aşamasındaki edebiyatın olan biteni algılama diye bir derdi olmak şöyle dursun, ustaca görmezden gelme hüneriyle şişiniyor ne güzel...”
Hakan Bakan, insanlığın Kovit19'la nasıl bir kilitlenmeye sokulduğunu sergilediği Pandomim yazısında yalan kuşatmasının uluslararası boyutlarını ele alıyor. Veysel Boğatepe, yaklaşık bir yıldır konuya ilişkin yazdıklarını Dijital Faşizmin Baskı Aracı: Kovit19 başlığı altında ana çizgileriyle ve yayın linkleriyle sunuyor. Seyyit Nezir; Kovit 19 süreciyle artan baskılar sonrasında tüm dünyada yükselen kitle eylemlerini Dünya İşçileri Oligarşiye Karşı Yürüyor başlığıyla tartışıyor. Bill Gates'in Cömertliği: Büyük Komplo başlıklı yazıda insanlığa yönelik saldırıların aşamaları gösteriliyor.
Dergide Ahmet Erdem, Ahmet Tığlı, Emrah Sönmezışık, Gazanfer Eryüksel, Gülten Tomurcuklu, Halit Özboyacı, Kenan Ercan, Mehmet Tektemur, Mehtap İskender, Necdet Arslan, Nihat Kemal Ateş, Ozan Telli, Pelin Şanlı Türgen, Selami Şimşek, Süleyman Yağız, Veli Erdem, Veysel Boğatepe okura farklı şiir yönelimlerinden duyarlıklar sergiliyor.
Big Tech'e Karşı İnsanı Ve Sanatı Savunmak
Dergide Ulaş Bingöl, Murathan Mungan'ın Poetikası incelemesinde şairin şiir tutumunu kuramsal vargılarının yanı sıra yapıtları üzerinden inceliyor. Nisa Leyla'nın Selami Şimşek Şiiri yazısı şair için derli toplu veriler sunarken; Aydan Ay, Behzat Ay'ın Günlükler'inden ilginç kesitler veriyor.
Ramazan Teknikel, bu ayın Ayrıntılar'ında, şiirleri üstüne değerlendirmelerin şairlerce nasıl da merakla beklendiğine Şiirlerimi Nasıl Buldunuz başlığıyla değinmeler getiriyor. Zafer Yalçınpınar, Şiirde Yenileşim: Bozuk Topraklar başlıklı denemesinde, şiirimizin sıkıntılarını içerik ve biçim yönünden irdelerken; Halûk Cengiz, Cinsel Tacize Otopsi konusunu kapsamlı biçimde el aldığı yazısının ikinci bölümünü veriyor.
Olcay Bağır, Tavşanın Kültürel Tarihi; Gazanfer Eryüksel, Aynadaki Kör Nokta; Cem Bayındır, İstanbul Ansiklopedisi ve Reşat Ekrem Koçu; Nihat Kemal Ateş ise Köy Enstitülülerin Açık Alnı yazılarıyla dergiye katkı sunuyor. Gül Karyaldız, Vatan da Vatandaş da Sağ Olsun! yazısında Çetin Altan'a ilişkin bir anekdottan yola çıkıyor.
Cafer Hergünsel'in Artık Bir Kedim Var; Banu İmer, Hayat Yeniden öyküleriyle dergiyi zenginleştirirken; derginin bu ayki kapak yazısında, küresel oligarşinin yarattığı yıkımlardan etkilenen kitlelerin sanat dünyasında görmezden gelinişi eleştiriliyor: “Sözcükleri Bukowski'nin pantolonundaki meni damlalarıyla dölleyip yeni anlamlara taşıma aşamasındaki edebiyatın olan biteni algılama diye bir derdi olmak şöyle dursun, ustaca görmezden gelme hüneriyle şişiniyor ne güzel...”
Hakan Bakan, insanlığın Kovit19'la nasıl bir kilitlenmeye sokulduğunu sergilediği Pandomim yazısında yalan kuşatmasının uluslararası boyutlarını ele alıyor. Veysel Boğatepe, yaklaşık bir yıldır konuya ilişkin yazdıklarını Dijital Faşizmin Baskı Aracı: Kovit19 başlığı altında ana çizgileriyle ve yayın linkleriyle sunuyor. Seyyit Nezir; Kovit 19 süreciyle artan baskılar sonrasında tüm dünyada yükselen kitle eylemlerini Dünya İşçileri Oligarşiye Karşı Yürüyor başlığıyla tartışıyor. Bill Gates'in Cömertliği: Büyük Komplo başlıklı yazıda insanlığa yönelik saldırıların aşamaları gösteriliyor.
Dergide Ahmet Erdem, Ahmet Tığlı, Emrah Sönmezışık, Gazanfer Eryüksel, Gülten Tomurcuklu, Halit Özboyacı, Kenan Ercan, Mehmet Tektemur, Mehtap İskender, Necdet Arslan, Nihat Kemal Ateş, Ozan Telli, Pelin Şanlı Türgen, Selami Şimşek, Süleyman Yağız, Veli Erdem, Veysel Boğatepe okura farklı şiir yönelimlerinden duyarlıklar sergiliyor.