"İnsanın evrendeki yeri, insanın insana ve Tanrı'ya olan konumu “İnsan nedir?” sorusuna verilen yanıtlarda belirleyici bir rol oynar. Bu sorusunun yanıt arayışını yönlendiren düşünceler mitolojik, teolojik ya da bilimsel nitelikte olabilir. Sorunun ele alınışında ortaya çıkan bu farklı biçimler, başka problemlere ve tartışmalara yol açmaktadır. Çünkü her bir bakış açısı insanı bölerek kendinde bulunan nitelikleriyle onu değerlendirir. Dolayısıyla insanın bütünlüğü gözden kaçırılmış olur. Örneğin, birçok din insanı dual bir varlık olarak görür. İnsan bedeni ve arzularıyla kötü bir fani, ruhuyla ise iyi ve ölümsüz bir varlıktır. Oysa insan bir bütün olarak ele alındığında sürekli gelişen bir kendini özgürleştirme sürecidir"
"İnsanın evrendeki yeri, insanın insana ve Tanrı'ya olan konumu “İnsan nedir?” sorusuna verilen yanıtlarda belirleyici bir rol oynar. Bu sorusunun yanıt arayışını yönlendiren düşünceler mitolojik, teolojik ya da bilimsel nitelikte olabilir. Sorunun ele alınışında ortaya çıkan bu farklı biçimler, başka problemlere ve tartışmalara yol açmaktadır. Çünkü her bir bakış açısı insanı bölerek kendinde bulunan nitelikleriyle onu değerlendirir. Dolayısıyla insanın bütünlüğü gözden kaçırılmış olur. Örneğin, birçok din insanı dual bir varlık olarak görür. İnsan bedeni ve arzularıyla kötü bir fani, ruhuyla ise iyi ve ölümsüz bir varlıktır. Oysa insan bir bütün olarak ele alındığında sürekli gelişen bir kendini özgürleştirme sürecidir"