Bir Yaşar Kemal kahramanı olabilecek çapraşık kişiliğiyle Hümber… Mezarlık önünde durup ölülere beddua eden, ama korkulduğu kadar da sevilip kollanan Kuşçu Ali… İplikçi Dede… Yine başlı başına bir roman kahramanı olabilecek, güzel olduğu kadar da bahtsız Gümüş Hala… Dedeler, teyzeler, konu komşu, “hayallerin bile sınırsız” olduğu ve günümüzün çocuklarının hayal bile edemeyeceği masalsı bir çocukluk dünyası…
Ayça Öztorun yıllar sonra çocukluğunun coğrafyasına doğru yol almadayken, bu yolculukta (tıpkı bir filmde gibi) çocukluğunun dünyasına doğru da yol almakta ve o dünyanın -o günlerin- o yörenin kültür ve dil tatlarıyla örülmüş sımsıcak anlatımıyla, anılarına, düşlerine hayallerine, okuru da ortak etmeyi başarmaktadır.
- Ataol Behramoğlu
Bir Yaşar Kemal kahramanı olabilecek çapraşık kişiliğiyle Hümber… Mezarlık önünde durup ölülere beddua eden, ama korkulduğu kadar da sevilip kollanan Kuşçu Ali… İplikçi Dede… Yine başlı başına bir roman kahramanı olabilecek, güzel olduğu kadar da bahtsız Gümüş Hala… Dedeler, teyzeler, konu komşu, “hayallerin bile sınırsız” olduğu ve günümüzün çocuklarının hayal bile edemeyeceği masalsı bir çocukluk dünyası…
Ayça Öztorun yıllar sonra çocukluğunun coğrafyasına doğru yol almadayken, bu yolculukta (tıpkı bir filmde gibi) çocukluğunun dünyasına doğru da yol almakta ve o dünyanın -o günlerin- o yörenin kültür ve dil tatlarıyla örülmüş sımsıcak anlatımıyla, anılarına, düşlerine hayallerine, okuru da ortak etmeyi başarmaktadır.
- Ataol Behramoğlu