Ömer Seyfettin, konusunu günlük olaylardan, hatıralardan, tarih, masal ve efsaneden alan etkileyici hikâyeler yazmış, özellikle konu ve kahramanlarını Türk-İslam tarihinden aldığı çok sayıda hikâyesiyle milli bilincin uyanmasında son derece etkili olmuştur. Edebiyat alanındaki ününü 1911'de Genç Kalemler dergisinde yayımlanan hikâyeleriyle kazanan Ömer Seyfettin, edebiyat uzmanlarınca Türk hikâyeciliğinin Maupassant'ı olarak değerlendirilmektedir.
İntikam, insanın ahlakça asla hoş görmediği; ancak kendisine acı veren bir zulüm karşısında kendini alamadığı bir duygudur. Yalnız Efe, zalimlere karşı bir erkek kadar cesur ve yiğit, yeşil namaz örtüsü ve geyik derisi seccadesiyle de zahitler kadar dindar bir genç kızdır.
Kitapta “Yalnız Efe” hikâyesinin yanı sıra Ömer Seyfettin'in "Yörük Hocayla Kızı", "Yörük Hocanın Ölümü", "Vuran" ve "Niçin Zengin Olmamış" adlı hikâyeleri de yer alıyor.
Ömer Seyfettin, konusunu günlük olaylardan, hatıralardan, tarih, masal ve efsaneden alan etkileyici hikâyeler yazmış, özellikle konu ve kahramanlarını Türk-İslam tarihinden aldığı çok sayıda hikâyesiyle milli bilincin uyanmasında son derece etkili olmuştur. Edebiyat alanındaki ününü 1911'de Genç Kalemler dergisinde yayımlanan hikâyeleriyle kazanan Ömer Seyfettin, edebiyat uzmanlarınca Türk hikâyeciliğinin Maupassant'ı olarak değerlendirilmektedir.
İntikam, insanın ahlakça asla hoş görmediği; ancak kendisine acı veren bir zulüm karşısında kendini alamadığı bir duygudur. Yalnız Efe, zalimlere karşı bir erkek kadar cesur ve yiğit, yeşil namaz örtüsü ve geyik derisi seccadesiyle de zahitler kadar dindar bir genç kızdır.
Kitapta “Yalnız Efe” hikâyesinin yanı sıra Ömer Seyfettin'in "Yörük Hocayla Kızı", "Yörük Hocanın Ölümü", "Vuran" ve "Niçin Zengin Olmamış" adlı hikâyeleri de yer alıyor.