Yaralı Erkeklikler 12 Mart Romanlarında Yalnızlık, Yabancılaşma ve Öfke

Stok Kodu:
9786052277126
Boyut:
13.00x19.50
Sayfa Sayısı:
336
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2019-01
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Dili:
Türkçe
Kategori:
%15 indirimli
32,41
27,55
9786052277126
452538
Yaralı Erkeklikler
Yaralı Erkeklikler 12 Mart Romanlarında Yalnızlık, Yabancılaşma ve Öfke
27.55

“Sayfalar çiçekli süslerle çevrelenmiş. […] Sesli okuyorsun: Lütfen biraz dikkat et/Kirlenmesin defterim/Yazdığım bu şiirler/Gamlı hayatım benim. Altında da kocaman bir yazıyla: ‘Bunu yazan Nuri' […] Yedi sekiz yaşlarda bir çocuk saflığı içinde yazılmış ilkel şiirlerle dolu defteri kolunun altına sıkıştırıp çıkıyorsun.”

“12 Mart romanları” olarak etiketlenen bir dizi metin, aralarındaki farklılıkların görmezden gelindiği tekil bir imaj odağında değerlendirildi. Bu romanların içerdiği ciddi cinsiyet tartışmaları genellikle gözden kaçtı. Oysa hem kadın hem erkek yazarların romanlarında, kadınlığa ve erkekliğe ilişkin önemli tartışmaların izleri, ipuçları vardı. O kadar ki, bu metinlerin bazıları bütünüyle birer cinsiyet tartışması olarak okunabilirdi.

Çimen Günay Erkol, böyle bir okuma yaparak bizi bildiğimizi düşündüğümüz bu edebiyatla yeniden tanıştırıyor. Yaralısın'ı, Büyük Gözaltı'yı, Bir Düğün Gecesi'ni, İsa'nın Güncesi'ni, Şafak'ı… yeniden keşfediyoruz.

“Sayfalar çiçekli süslerle çevrelenmiş. […] Sesli okuyorsun: Lütfen biraz dikkat et/Kirlenmesin defterim/Yazdığım bu şiirler/Gamlı hayatım benim. Altında da kocaman bir yazıyla: ‘Bunu yazan Nuri' […] Yedi sekiz yaşlarda bir çocuk saflığı içinde yazılmış ilkel şiirlerle dolu defteri kolunun altına sıkıştırıp çıkıyorsun.”

“12 Mart romanları” olarak etiketlenen bir dizi metin, aralarındaki farklılıkların görmezden gelindiği tekil bir imaj odağında değerlendirildi. Bu romanların içerdiği ciddi cinsiyet tartışmaları genellikle gözden kaçtı. Oysa hem kadın hem erkek yazarların romanlarında, kadınlığa ve erkekliğe ilişkin önemli tartışmaların izleri, ipuçları vardı. O kadar ki, bu metinlerin bazıları bütünüyle birer cinsiyet tartışması olarak okunabilirdi.

Çimen Günay Erkol, böyle bir okuma yaparak bizi bildiğimizi düşündüğümüz bu edebiyatla yeniden tanıştırıyor. Yaralısın'ı, Büyük Gözaltı'yı, Bir Düğün Gecesi'ni, İsa'nın Güncesi'ni, Şafak'ı… yeniden keşfediyoruz.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat