Yatay ve Dikey Boyutların Sembolizmi

Stok Kodu:
9789755748368
Boyut:
13.50x20.00
Sayfa Sayısı:
203
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
3
Basım Tarihi:
2020-01
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Dili:
Türkçe
%20 indirimli
32,00
25,60
9789755748368
570452
Yatay ve Dikey Boyutların Sembolizmi
Yatay ve Dikey Boyutların Sembolizmi
25.60

Niyette birlik ve degismez merkeze sürekli olarak yönelmek egilimi, sembolik olarak kıble'ye yönelmeyi gerektirir. Birligi kendinde tam olarak gerçeklestirmeyi basarmıs olan için, tüm zıtlıkların ortadan kalkmıs olmasıyla savas hali de sona ermistir. Zira artık, bütünsel bakıs açısının tüm özel bakıs açılarının üzerinde olması nedeniyle sadece mutlak düzen vardır. Böyle bir varlıga hiçbir sey zarar veremez. Onun için artık kendi içinde de dısında da hiçbir düsman yoktur. Kendi içinde olusturdugu birlik aynı sekilde ve eszamanlı olarak kendi dısında da olusmustur; daha dogrusu, o varlık için yine bir zıtlık olan iç ve dıs ayrımı ortadan kalkmıstır. Herseyin kesin olarak merkezinde bulunmakla o, "kendi kendisinin yasasıdır." Zira, onun iradesi “Evrensel Irade”yle birdir. O "Ilahî Huzur" olan "Büyük Barıs"a kavusmustur. Ilkesel birlik ile aynîlesmekle o, "ezelî ve ebedî simdi”nin mutlak eszamanlılıgında, "herseyde birligi ve birlikte herseyi" görür.

Guénon, bazı dinî sembollerin “tradisyonel bilimler”e uygun şerhini yaptığı bu kitapta sembollerin ilk(e)sel ve metafizik
anlamlarını ön plana çıkarmaya çalışmaktadır.

Niyette birlik ve degismez merkeze sürekli olarak yönelmek egilimi, sembolik olarak kıble'ye yönelmeyi gerektirir. Birligi kendinde tam olarak gerçeklestirmeyi basarmıs olan için, tüm zıtlıkların ortadan kalkmıs olmasıyla savas hali de sona ermistir. Zira artık, bütünsel bakıs açısının tüm özel bakıs açılarının üzerinde olması nedeniyle sadece mutlak düzen vardır. Böyle bir varlıga hiçbir sey zarar veremez. Onun için artık kendi içinde de dısında da hiçbir düsman yoktur. Kendi içinde olusturdugu birlik aynı sekilde ve eszamanlı olarak kendi dısında da olusmustur; daha dogrusu, o varlık için yine bir zıtlık olan iç ve dıs ayrımı ortadan kalkmıstır. Herseyin kesin olarak merkezinde bulunmakla o, "kendi kendisinin yasasıdır." Zira, onun iradesi “Evrensel Irade”yle birdir. O "Ilahî Huzur" olan "Büyük Barıs"a kavusmustur. Ilkesel birlik ile aynîlesmekle o, "ezelî ve ebedî simdi”nin mutlak eszamanlılıgında, "herseyde birligi ve birlikte herseyi" görür.

Guénon, bazı dinî sembollerin “tradisyonel bilimler”e uygun şerhini yaptığı bu kitapta sembollerin ilk(e)sel ve metafizik
anlamlarını ön plana çıkarmaya çalışmaktadır.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat