Yaylı çalgı eğitiminde kullanılan etüdler, farklı tekniklerin öğrenilmesi ve geliştirilmesi amacı ile çalışılan, aynı zamanda kalıcı bir entonasyon (ses doğruluğu) kazanımını hedefleyen önemli çalışmalardır. Öğrenci, etüdleri eşliksiz çalışmak zorundadır ve çıkardığı sesleri, yaptığı hareketleri sürekli düşünerek, izleyerek en doğru sonuca ulaşmak çabası içinde olmalıdır.
Eğitimin başlangıcında öğrenilmeye başlanan etüd çalışmaları, öğrenciyi, ileride çalacağı oda müziği formlarına (eşlikli eserlere) hazırlayacaktır. Ayrıca müziği algılama (tonal duyum) ve cümle yapısını (müziksel anlatım) doğru ifade edebilme becerilerini de geliştirmelidir. Oysaki yapıları gereği solo çalışılan etüdler, tek ses üzerinde ses doğruluğunu (entonasyon) hedef alarak tonal duyum ve tonal algılama ile ilgili etkili bir gelişim sağlamaktan yoksundur. Öğrenci, oda müziği formlarını çalacağı teknik düzeye geldiğinde ise müzikal ifade kavramını oluşturan tüm alt bileşenleri bilmek zorundadır. Tonal yapı, tonun dereceleri, derecelerin müziğin içindeki önemi, ton değişimi ve kuralları bilinmeden Müzikal İfade (müziksel anlatım) gerçekleştirmek mümkün olmayacaktır. Teknik becerinin müzikal ifade ile uyumu, yorumların beğeni düzeyini belirler.
Eşlikli çalışmaların önemi ile ilgili araştırmalar yapılmıştır ve yapılan çalışmalar konuya doğru yaklaşmakla birlikte, sadece entonasyon ile ilgili gelişmeyi, değişikliği hedef almış ve yapılan testlerle de farkları saptamıştır. Ancak, yaylı çalgı eğitiminde entonasyon kavramı tek başına yetkinlik sağlayamaz. Entonasyonun birincil öneminden sonra tonal duyumun gelişimi ve müzikal ifadenin kazanılmasına yönelik, tüm kavramların içeriğinde yer aldığı eşlikli çalışmalar ile ilgili yapılan araştırmaların sayısında oldukça önemli eksiklik vardır. Yaylı çalgı eğitiminin seslendirme/yorumlama yetkinliği sağlamak amacı içinde kalarak, bu amaca hangi donanımlarda hazırlık yapıldığı en önemli sorundur. Sesi tek başına doğru algılayabilmek ve çalabilmek öncelikli hedefler olmasına rağmen, tonal duyum ve müzikal ifade gibi müzikal kazanımların edinilmesi için yaylı çalgı eğitimi alanında izlenebilecek çalışmalar henüz yetersizdir ve uygulanan yöntemlerle ilgili eksiklikler vardır.
Yaylı çalgı eğitiminde kullanılan etüdler, farklı tekniklerin öğrenilmesi ve geliştirilmesi amacı ile çalışılan, aynı zamanda kalıcı bir entonasyon (ses doğruluğu) kazanımını hedefleyen önemli çalışmalardır. Öğrenci, etüdleri eşliksiz çalışmak zorundadır ve çıkardığı sesleri, yaptığı hareketleri sürekli düşünerek, izleyerek en doğru sonuca ulaşmak çabası içinde olmalıdır.
Eğitimin başlangıcında öğrenilmeye başlanan etüd çalışmaları, öğrenciyi, ileride çalacağı oda müziği formlarına (eşlikli eserlere) hazırlayacaktır. Ayrıca müziği algılama (tonal duyum) ve cümle yapısını (müziksel anlatım) doğru ifade edebilme becerilerini de geliştirmelidir. Oysaki yapıları gereği solo çalışılan etüdler, tek ses üzerinde ses doğruluğunu (entonasyon) hedef alarak tonal duyum ve tonal algılama ile ilgili etkili bir gelişim sağlamaktan yoksundur. Öğrenci, oda müziği formlarını çalacağı teknik düzeye geldiğinde ise müzikal ifade kavramını oluşturan tüm alt bileşenleri bilmek zorundadır. Tonal yapı, tonun dereceleri, derecelerin müziğin içindeki önemi, ton değişimi ve kuralları bilinmeden Müzikal İfade (müziksel anlatım) gerçekleştirmek mümkün olmayacaktır. Teknik becerinin müzikal ifade ile uyumu, yorumların beğeni düzeyini belirler.
Eşlikli çalışmaların önemi ile ilgili araştırmalar yapılmıştır ve yapılan çalışmalar konuya doğru yaklaşmakla birlikte, sadece entonasyon ile ilgili gelişmeyi, değişikliği hedef almış ve yapılan testlerle de farkları saptamıştır. Ancak, yaylı çalgı eğitiminde entonasyon kavramı tek başına yetkinlik sağlayamaz. Entonasyonun birincil öneminden sonra tonal duyumun gelişimi ve müzikal ifadenin kazanılmasına yönelik, tüm kavramların içeriğinde yer aldığı eşlikli çalışmalar ile ilgili yapılan araştırmaların sayısında oldukça önemli eksiklik vardır. Yaylı çalgı eğitiminin seslendirme/yorumlama yetkinliği sağlamak amacı içinde kalarak, bu amaca hangi donanımlarda hazırlık yapıldığı en önemli sorundur. Sesi tek başına doğru algılayabilmek ve çalabilmek öncelikli hedefler olmasına rağmen, tonal duyum ve müzikal ifade gibi müzikal kazanımların edinilmesi için yaylı çalgı eğitimi alanında izlenebilecek çalışmalar henüz yetersizdir ve uygulanan yöntemlerle ilgili eksiklikler vardır.