Bu kitap, Batı müzik yazısının aktif olarak kullanımından önce Türk müziği repertuvarının kaydedilmesi ve yaygınlaşmasında büyük önemi haiz olan Hamparsum müzik yazısını, Yeğya M. Dındesyan'a ait Müziğin Unsurları adlı kitabın açıklamalı çevirisi bağlamında ele almaktadır. Ermeni kilise müziğini muhafaza edebilmek amacıyla Khaz yazısından mülhem yeni bir anlayışla, 19. yüzyılın ilk çeyreğinde Hamparsum Limonciyan tarafından ortaya koyulan müzik yazısı, ilerleyen süreçte Türk müziği taraftarlarınca da benimsenmiştir. Ermeni kilise müziği geleneği ve Türk müziği çevresi, söz konusu müzik yazısı bağlamında kendilerine ait müzikal nüansları ifade etmişlerdir. Dındesyan, çalışmamıza konu olan kitabında bu iki tarafın söz konusu nüanslarını Hamparsum müzik yazısı üst başlığında, Batı müzik yazısı sisteminin perspektifiyle karşılaştırmıştır.
Bu kitap, Batı müzik yazısının aktif olarak kullanımından önce Türk müziği repertuvarının kaydedilmesi ve yaygınlaşmasında büyük önemi haiz olan Hamparsum müzik yazısını, Yeğya M. Dındesyan'a ait Müziğin Unsurları adlı kitabın açıklamalı çevirisi bağlamında ele almaktadır. Ermeni kilise müziğini muhafaza edebilmek amacıyla Khaz yazısından mülhem yeni bir anlayışla, 19. yüzyılın ilk çeyreğinde Hamparsum Limonciyan tarafından ortaya koyulan müzik yazısı, ilerleyen süreçte Türk müziği taraftarlarınca da benimsenmiştir. Ermeni kilise müziği geleneği ve Türk müziği çevresi, söz konusu müzik yazısı bağlamında kendilerine ait müzikal nüansları ifade etmişlerdir. Dındesyan, çalışmamıza konu olan kitabında bu iki tarafın söz konusu nüanslarını Hamparsum müzik yazısı üst başlığında, Batı müzik yazısı sisteminin perspektifiyle karşılaştırmıştır.