Ne acıdır ki günümüz insanı hiç bir asırda olmadığı kadar mecrasından sapmıştır. Zira geçmiş ümmetlerden her birisinin ayrı ayrı helakına sebeb olan ahval ve işlerinin tümü çok daha yoğun şekilde icra olunuyor.
Gelen ateş bizi yakmamalıdır. Kendimizi, ehlimizi ve insanlığı(mızı) bu ateşten kurtarmaya çabalamalıyız.
Bu yüzdendir ki, pek çok sebeb, bu insanlık projesini günümüzde hem teorik, hem de pratik boyutu ile tekrar insanlığa sunmaya bizi zorunlu ve sorumlu kılıyor.
İlk etapta bu sebebleri iki ana gruba ayırabiliriz:
1- İnsanlığa yönelik genel sebebler.
2- Müslümanlara yönelik genel sebebler.
Bu çalışma üç temel bölümden oluşmuştur:
1- Müslüman Birey (İslami Kişilik)
2- Müslüman Aile (İslam'ın Aile Yapısı)
3- Müslüman Toplum (İslamın Cemaati)
Bu merhaleler aynı zamanda Müslüman'ın, İslam'ı kendisine, ailesine ve topluma uygulamalı evreleri olarak da ele alınabilir.
Ne acıdır ki günümüz insanı hiç bir asırda olmadığı kadar mecrasından sapmıştır. Zira geçmiş ümmetlerden her birisinin ayrı ayrı helakına sebeb olan ahval ve işlerinin tümü çok daha yoğun şekilde icra olunuyor.
Gelen ateş bizi yakmamalıdır. Kendimizi, ehlimizi ve insanlığı(mızı) bu ateşten kurtarmaya çabalamalıyız.
Bu yüzdendir ki, pek çok sebeb, bu insanlık projesini günümüzde hem teorik, hem de pratik boyutu ile tekrar insanlığa sunmaya bizi zorunlu ve sorumlu kılıyor.
İlk etapta bu sebebleri iki ana gruba ayırabiliriz:
1- İnsanlığa yönelik genel sebebler.
2- Müslümanlara yönelik genel sebebler.
Bu çalışma üç temel bölümden oluşmuştur:
1- Müslüman Birey (İslami Kişilik)
2- Müslüman Aile (İslam'ın Aile Yapısı)
3- Müslüman Toplum (İslamın Cemaati)
Bu merhaleler aynı zamanda Müslüman'ın, İslam'ı kendisine, ailesine ve topluma uygulamalı evreleri olarak da ele alınabilir.