Yoga, aklın gereksiz düşüncelerden arındırılarak sarsılmaz bir huzura erdirilmesidir. İnsan,sahip olduğu biçim içinde, yani kendi kalesinde, huzurlu olmak için nasıl bir yol izlemelidir?Yoga felsefesini Yogasūtra adlı eseriyle sistematikleştiren Patancali, Sūtra adı verilen kısaözdeyişlerle insanlığa bu yolu açıklamaya çalışmıştır. O, eserinde, “Cahil kişi; geçiciyi kalıcı,kirliyi temiz, kederliyi neşeli, benliksizliği de benlik olarak düşünür.” der. Yaşama körü körüneyapışmayı eleştirir. Ona göre “henüz gelmemiş acıdan kaçınmak” mümkündür. “Kötüdüşünceler rahatsız ettiğinde onların aksine olanlar geliştirilmelidir.” “Kanaatkârlıkla en
yüksek mutluluk elde edilir.”
Patancali bu ölümsüz eserinde, Sāmkhya felsefesi gibi, kendinden önceki felsefî oluşumlardanda yararlanmış, kendisinden sonrakilere yol göstermiştir. Yoga aynı zamanda başka birçokdinin ya da felsefî görüşün içinde uygulanabilen bir metot olmayı da başarmıştır.
Yoga, aklın gereksiz düşüncelerden arındırılarak sarsılmaz bir huzura erdirilmesidir. İnsan,sahip olduğu biçim içinde, yani kendi kalesinde, huzurlu olmak için nasıl bir yol izlemelidir?Yoga felsefesini Yogasūtra adlı eseriyle sistematikleştiren Patancali, Sūtra adı verilen kısaözdeyişlerle insanlığa bu yolu açıklamaya çalışmıştır. O, eserinde, “Cahil kişi; geçiciyi kalıcı,kirliyi temiz, kederliyi neşeli, benliksizliği de benlik olarak düşünür.” der. Yaşama körü körüneyapışmayı eleştirir. Ona göre “henüz gelmemiş acıdan kaçınmak” mümkündür. “Kötüdüşünceler rahatsız ettiğinde onların aksine olanlar geliştirilmelidir.” “Kanaatkârlıkla en
yüksek mutluluk elde edilir.”
Patancali bu ölümsüz eserinde, Sāmkhya felsefesi gibi, kendinden önceki felsefî oluşumlardanda yararlanmış, kendisinden sonrakilere yol göstermiştir. Yoga aynı zamanda başka birçokdinin ya da felsefî görüşün içinde uygulanabilen bir metot olmayı da başarmıştır.