Aristoteles'in Politika'sı, birinci bölümü Ahlak olan bilimsel incelemenin ikinci kısmıdır. Ahlak'ın Politika'yı oluşturması gibi Politika da Ahlak'ı anımsatır. Çünkü Aristoteles, bizim yapmaya meyilli olduğumuz gibi devlet adamıyla ahlakçının alanlarını bölmemiştir. Ahlak'ta iyi bir hayat için gerekli olan karakteri tanımlamıştır. Fakat onun için bu hayat, esas olarak toplum içinde
yaşamak içindir. Ahlak'ın son bölümlerinde, araştırmalarının pratik uygulamalarına geçer. Bunlar, ifadesini bireye yönelik olan ahlaki tavsiyelerde değil, devlet adamının yasamayla ilgili imkanlarının tanımlamasında bulur. İyi bir hayatı mümkün kılan bir toplumu şekillendirmek yasa yapıcının görevidir. Aristoteles için politika bireyler ya da sınıflar arasındaki bir güç çatışması ya da bireylerin özgürlüğüne çok fazla zarar vermeden düzenin ve güvenliğin sürekliliği gibi temel görevleri tamamlamak için bir alet değildir. Devlet “mükemmel ve kendine yeten bir yaşam uğruna ailelerin ve aile topluluklarının iyi olma halinin ortaklığıdır”. Yasa yapıcı, malzemesi toplum; amacı iyi yaşam olan bir zanaatkardır..
Aristoteles'in Politika'sı, birinci bölümü Ahlak olan bilimsel incelemenin ikinci kısmıdır. Ahlak'ın Politika'yı oluşturması gibi Politika da Ahlak'ı anımsatır. Çünkü Aristoteles, bizim yapmaya meyilli olduğumuz gibi devlet adamıyla ahlakçının alanlarını bölmemiştir. Ahlak'ta iyi bir hayat için gerekli olan karakteri tanımlamıştır. Fakat onun için bu hayat, esas olarak toplum içinde
yaşamak içindir. Ahlak'ın son bölümlerinde, araştırmalarının pratik uygulamalarına geçer. Bunlar, ifadesini bireye yönelik olan ahlaki tavsiyelerde değil, devlet adamının yasamayla ilgili imkanlarının tanımlamasında bulur. İyi bir hayatı mümkün kılan bir toplumu şekillendirmek yasa yapıcının görevidir. Aristoteles için politika bireyler ya da sınıflar arasındaki bir güç çatışması ya da bireylerin özgürlüğüne çok fazla zarar vermeden düzenin ve güvenliğin sürekliliği gibi temel görevleri tamamlamak için bir alet değildir. Devlet “mükemmel ve kendine yeten bir yaşam uğruna ailelerin ve aile topluluklarının iyi olma halinin ortaklığıdır”. Yasa yapıcı, malzemesi toplum; amacı iyi yaşam olan bir zanaatkardır..