Ömer Seyfettin, konusunu günlük olaylardan, hatıralardan, tarih, masal ve efsaneden alan etkileyici hikâyeler yazmış, özellikle konu ve kahramanlarını Türk-İslam tarihinden aldığı çok sayıda hikâyesiyle milli bilincin uyanmasında son derece etkili olmuştur. Edebiyat alanındaki ününü 1911'de Genç Kalemler dergisinde yayımlanan hikâyeleriyle kazanan Ömer Seyfettin, edebiyat uzmanlarınca Türk hikâyeciliğinin Maupassant'ı olarak değerlendirilmektedir.
Yüksek Ökçeler'de görmeye değil, bakmaya odaklanmış insanlar vardır. Zihinlerini çevrelerinde ne olup bittiğini kavramaya kapatmıştır bu insanlar. İyi ve doğru görünen yanlışların üzerine mi gidilmelidir, yoksa Hatice Hanım gibi cehaletin mutluluğu mu tercih edilmelidir?
Kitapta “Yüksek Ökçeler” hikâyesinin yanı sıra Ömer Seyfettin'in "Dünyanın Nizamı", "Bekârlık Sultanlıktır", "Türkçe Reçete", "Nişanlılar", "İnsanlık ve Köpek", "Acıklı Bir Hikâye", "Pireler" ve "Mermer Tezgahı" adlı hikâyeleri de yer alıyor.
Ömer Seyfettin, konusunu günlük olaylardan, hatıralardan, tarih, masal ve efsaneden alan etkileyici hikâyeler yazmış, özellikle konu ve kahramanlarını Türk-İslam tarihinden aldığı çok sayıda hikâyesiyle milli bilincin uyanmasında son derece etkili olmuştur. Edebiyat alanındaki ününü 1911'de Genç Kalemler dergisinde yayımlanan hikâyeleriyle kazanan Ömer Seyfettin, edebiyat uzmanlarınca Türk hikâyeciliğinin Maupassant'ı olarak değerlendirilmektedir.
Yüksek Ökçeler'de görmeye değil, bakmaya odaklanmış insanlar vardır. Zihinlerini çevrelerinde ne olup bittiğini kavramaya kapatmıştır bu insanlar. İyi ve doğru görünen yanlışların üzerine mi gidilmelidir, yoksa Hatice Hanım gibi cehaletin mutluluğu mu tercih edilmelidir?
Kitapta “Yüksek Ökçeler” hikâyesinin yanı sıra Ömer Seyfettin'in "Dünyanın Nizamı", "Bekârlık Sultanlıktır", "Türkçe Reçete", "Nişanlılar", "İnsanlık ve Köpek", "Acıklı Bir Hikâye", "Pireler" ve "Mermer Tezgahı" adlı hikâyeleri de yer alıyor.