Ömer Seyfettin, konusunu günlük olaylardan, hatıralardan, tarih, masal ve efsaneden alan etkileyici hikâyeler yazmıştır. Ömer Seyfettin okumaları, yetişme çağındaki kuşaklara tarihsel perspektife sahip bir bilinç ve belki daha önemlisi, bir dil zevki ve anlatım yeteneği kazandırır. Edebiyat alanındaki ününü 1911'de Genç Kalemler dergisinde yayımlanan hikâyeleriyle kazanan Ömer Seyfettin, edebiyat uzmanlarınca Türk hikâyeciliğinin Maupassant'ı olarak değerlendirilir.
Yüksek Ökçeler'de görmeye değil, bakmaya odaklanmış insanlar vardır. Zihinlerini çevrelerinde ne olup bittiğini kavramaya kapatmıştır bu insanlar. İyi ve doğru görünen yanlışların üzerine mi gidilmelidir, yoksa Hatice Hanım gibi cehaletin mutluluğu mu tercih edilmelidir?
Ömer Seyfettin, konusunu günlük olaylardan, hatıralardan, tarih, masal ve efsaneden alan etkileyici hikâyeler yazmıştır. Ömer Seyfettin okumaları, yetişme çağındaki kuşaklara tarihsel perspektife sahip bir bilinç ve belki daha önemlisi, bir dil zevki ve anlatım yeteneği kazandırır. Edebiyat alanındaki ününü 1911'de Genç Kalemler dergisinde yayımlanan hikâyeleriyle kazanan Ömer Seyfettin, edebiyat uzmanlarınca Türk hikâyeciliğinin Maupassant'ı olarak değerlendirilir.
Yüksek Ökçeler'de görmeye değil, bakmaya odaklanmış insanlar vardır. Zihinlerini çevrelerinde ne olup bittiğini kavramaya kapatmıştır bu insanlar. İyi ve doğru görünen yanlışların üzerine mi gidilmelidir, yoksa Hatice Hanım gibi cehaletin mutluluğu mu tercih edilmelidir?