Yurttaş Kane kimilerine göre tüm zamanların en iyi filmidir. Filmi kuşatan eleştirel yorumların çokluğu da bu doğrultudadır. Peki bu kadar bilinen bir film hakkında yeni ne söylenebilir? Laura Mulvey, Welles'in siyasal geçmişi ve tarihsel bağlamı içinde ele alarak filmin hem tematik hem de stilistik zenginliklerine taze bir bakış getiriyor. Berrak bir eleştirellikle, Kane'in biyografisiyle bağlantılı psikanalitik yapısını irdeliyor.
Yurttaş Kane'in 1930'lu yılların politikasını temel almasını, eski, sular altında kalmış bir jeolojik katmanla karşılaştırabiliriz: Perdede gördüklerimiz (araştırmaya dayalı anlatı yapısı, filmin seyirciye seslenme tarzı, üslubu, vs) bir yüzey şekli oluşturur. Eleştirinin amacı, katmanlar arasındaki ilişkiyi açığa vurmak olmalıdır. Bazin'in Yurttaş Kane ve Muhteşem Ambersonlar için söylediği gibi: “Welles'in filmografisi bağlamında bu iki yapıt, jeolojisi ve yapısı eşzamanlı incelemeyi gerektiren engin bir kara kütlesi oluşturur.”
Yurttaş Kane kimilerine göre tüm zamanların en iyi filmidir. Filmi kuşatan eleştirel yorumların çokluğu da bu doğrultudadır. Peki bu kadar bilinen bir film hakkında yeni ne söylenebilir? Laura Mulvey, Welles'in siyasal geçmişi ve tarihsel bağlamı içinde ele alarak filmin hem tematik hem de stilistik zenginliklerine taze bir bakış getiriyor. Berrak bir eleştirellikle, Kane'in biyografisiyle bağlantılı psikanalitik yapısını irdeliyor.
Yurttaş Kane'in 1930'lu yılların politikasını temel almasını, eski, sular altında kalmış bir jeolojik katmanla karşılaştırabiliriz: Perdede gördüklerimiz (araştırmaya dayalı anlatı yapısı, filmin seyirciye seslenme tarzı, üslubu, vs) bir yüzey şekli oluşturur. Eleştirinin amacı, katmanlar arasındaki ilişkiyi açığa vurmak olmalıdır. Bazin'in Yurttaş Kane ve Muhteşem Ambersonlar için söylediği gibi: “Welles'in filmografisi bağlamında bu iki yapıt, jeolojisi ve yapısı eşzamanlı incelemeyi gerektiren engin bir kara kütlesi oluşturur.”