“… zihinselliğimizi kavradığımızda egolarımızı da kategorize ederiz. Ancak zihnin kendi zihinselliğini kavraması büyük hüner gerektirir. Çünkü psikolojik hafıza kaydettiği bilgilerin doğruluğundan şüphe etmediğinden dikkatli düşünmesi istisnadır. Ama zihin dikkatli düşündüğünü kurguladığından kendisinin bir istisna olduğunu sanırsar. Dikkatli düşünmek demek, psikolojik hafızamıza topladığımız bilgilerin doğruluğundan şüphe etmek demektir.”
Psikolojik soruşturmalardan özgür olarak, paradoks mantığa göre yazılan bu kitap, zihni rahatsız etmeye ve nihayetinde zihinsel kalıplardan kurtulmayı amaçlıyor.
Bunu yaparken de yazar “Doğru olan şeyler çelişkiler aracılığıyla aranır” diyerek önümüze çelişkilerle dolu ama herhangi bir ideolojik kalıbı dayatmayan cümleler koyuyor.
Zihin ve Varoluş, zihnin değiştirilebilir olduğunu düşünenlere…
“… zihinselliğimizi kavradığımızda egolarımızı da kategorize ederiz. Ancak zihnin kendi zihinselliğini kavraması büyük hüner gerektirir. Çünkü psikolojik hafıza kaydettiği bilgilerin doğruluğundan şüphe etmediğinden dikkatli düşünmesi istisnadır. Ama zihin dikkatli düşündüğünü kurguladığından kendisinin bir istisna olduğunu sanırsar. Dikkatli düşünmek demek, psikolojik hafızamıza topladığımız bilgilerin doğruluğundan şüphe etmek demektir.”
Psikolojik soruşturmalardan özgür olarak, paradoks mantığa göre yazılan bu kitap, zihni rahatsız etmeye ve nihayetinde zihinsel kalıplardan kurtulmayı amaçlıyor.
Bunu yaparken de yazar “Doğru olan şeyler çelişkiler aracılığıyla aranır” diyerek önümüze çelişkilerle dolu ama herhangi bir ideolojik kalıbı dayatmayan cümleler koyuyor.
Zihin ve Varoluş, zihnin değiştirilebilir olduğunu düşünenlere…